De vis



















































































































Imn inchinat dragostei

„Toate limbile omenesti si ingeresti de le-as vorbi, daca n-am dragoste, m-am facut arama sunatoare, ori chimbal galagios.
Si dar proorocesc de as avea si tainele toate le-as cunoaste si orice stiinta , si de-as avea credinta atat de multa sa mut muntii din loc, - daca nu am dragoste, nimic nu sunt.
Si toata averea mea de-as face-o milostenii si trupul mi l-as da sa fie ars, - daca nu am dragoste, nimic nu-mi foloseste.
Dragostea rabda indelung; dragostea este plina de bunatate; dragostea nu stie de pizma; nu se lauda; nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu pune la socoteala raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar. Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le rabda.
Dragostea nu piere niciodata.
Cat despre prooroci – se vor desfiinta; cat despre darul limbilor – va inceta; cat despre stiinta – se va sfarsi. Caci cunostinta noastra e frantura si proorocirea noastra tot frantura. Cand insa va veni ce este desavarsit, ce este frantura va conteni.
Ci acum: credinta, nadejdea, dragostea – raman aceste trei. Dar mai mare intre ele este dragostea.”
Sf. Apostol Pavel

Comments

Popular Posts